Frequently Asked Questions
Wat zijn de voordelen van BetterStays?
Met meer dan 10 jaar ervaring en een compleet aanbod aan diensten beheren wij kamers op een uiterst kostenefficiënte manier. U hoeft geen dure softwarepakketten of extra personeel in te schakelen, zoals voor receptie, communicatie of boekingsbeheer – wij nemen dit allemaal uit handen.
Dankzij onze geavanceerde AI-prijsbeheer, snelle communicatie via bijvoorbeeld WhatsApp en een gastenapp met alle handleidingen, incheckinstructies en tips, bieden we een verbeterde gastbeleving. Bovendien zorgen onze optimalisaties voor betere prijzen en hogere bezettingsgraden, wat resulteert in meer omzet met minder inspanning voor u.
Wat zijn de kosten van BetterStays
De tarieven vindt u op de dienstenpagina en onderaan onze website in de algemene voorwaarden. Wij hanteren een vanaf-prijs van 8% van de bruto verhuursom, exclusief de commissies van verhuurkanalen zoals Booking.com en Airbnb.
Deze tarieven zijn indicatief, omdat elke hotelkamer, vakantiewoning of bed and breakfast uniek is. Daarom bieden wij maatwerk, zodat de prijs aansluit bij uw specifieke situatie. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende offerte!
Is schoonmaak inbegrepen?
Nee, wij verzorgen zelf geen schoonmaak. We kunnen u echter in contact brengen met een aantal betrouwbare schoonmaakpartners. Wij helpen en adviseren u graag!
Leveren jullie ook linnen?
Wij werken samen met een linnenwasserij en -leverancier. Momenteel is het alleen mogelijk om linnen te leasen inclusief wasservice. Dit is een zeer voordelige optie, maar kan alleen bij een minimum van 5 kamers worden afgenomen. In sommige gevallen is het ook mogelijk vanaf 4 kamers.
Dien ik toeristenbelasting te betalen of dragen jullie dat af?
Wij dragen de toeristenbelasting niet voor u af. U dient de toeristenbelasting zelf af te dragen. Hier krijg je jaarlijks een overzicht van.
Hoe & wanneer worden wij uitbetaald?
Je ontvangt je betaling maandelijks rond de 6e van elke maand. In sommige gevallen verlopen de betalingen niet via ons, maar via het verhuurkanaal.
- Booking.com betaalt uit ongeveer een week nadat de gast is uitgecheckt.
- Airbnb verwerkt betalingen drie dagen na de check-in.
- Andere kanalen hanteren meestal een wekelijkse uitbetaling.
BetterStories: het laatste nieuws!
Ontdek het laatste nieuws, tips en inzichten voor optimaal beheer van uw accommodatie in onze blogs.

Het creëren van urgentie op je website voor last minute aanbiedingen is […]
...
Effectieve arrangementen voor last minute gasten zijn cruciaal voor het maximaliseren van […]
...
Voor hotels en accommodaties zijn last minute deals een effectieve manier om […]
...
Effectieve upsell-strategieën voor last minute boekingen focussen op het aanbieden van toegevoegde […]
...
Het automatiseren van last minute boekingen is een krachtige strategie voor hotels […]
...
Last minute deals kunnen een effectieve strategie zijn om lege kamers te […]
...